۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد خبر داد؛

۸۸۰ هزار مورد بازرسی و نظارت بر توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی

۸۸۰ هزار مورد بازرسی و نظارت بر توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد از انجام ۸۸۰ هزار مورد بازرسی شبکه تولید و توزیع برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی به ویژه کالاهای اساسی سفره خانوار درسطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت روز هفتم آبان «روز ملی بازرس» گفت: ۸۸۰ هزار مورد بازرسی در حوزه‌های مختلف مزرعه تا سفره انجام شد که از این تعداد حدود ۴۳ هزار تخلف منجر به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور حکم تعزیری شد.

وی عمده تخلفات ثبت شده را گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و عدم اجرای سایر ضوابط توزیع و تخلفاتی که قانونگذار برای نظارت به وزارتخانه جهاد کشاورزی محول کرده، نام برده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در ادامه به عملکرد مهر ماه این دفتر پرداخت و گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها طرح نظارتی موسوم به «شمیم مهر» از ۱۷ شهریور تا ۳۰ مهر در حوزه‌های تأمین کالاهای اساسی خانوار و مراکز دانشگاهی و مدارس به ویژه نظارت بر مراکز نگهداری، انبارها و سردخانه انجام شد که در این بخش هم بالغ بر ۸۵ هزار مورد بازرسی انجام و برای ۷ هزار و ۸۰۰ مورد تخلف پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰ بازرس ویژه و در مجموع حدود ۱۳۰۰ بازرس همکار در وزارت جهاد کشاورزی افزود: سفره مردم موضوع مهمی است که این وزارتخانه طبق مسوولیت‌های محوله روزانه آن را مورد نظارت، بازرسی و رصد قرار می‌دهد که البته در مواقع لزوم نمایندگانی از همه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته درون سازمانی به کمک دفتر بازرسی و نظارت می‌آیند.

امرالهی آغاز طرح تشدید نظارت بر چهار قلم محصولات لبنی تنظیم بازاری و همچنین روغن نباتی از هفته گذشته را به عنوان طرح ویژه دیگری معرفی کرد و افزود: انجام این مسئولیت به همکاران ما در سراسر کشور ابلاغ شد در همین مدت محدود، موارد متعددی تخلف به ویژه در شرکت‌های بزرگ لبنی شناسایی و با تدوین پرونده، متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین از امروز به مناسبت آغاز فصل سرد و افزایش مصرف حبوبات در سبد غذایی مردم، طرح ویژه نظارت بر حبوبات بسته‌بندی شده شکل گرفت تا با همکاری سازمان حمایت، بازرسان ما با حضور در مراکز عمده و جز توزیع کننده حبوبات، با متخلفان گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ضمن قدردانی از مردم به عنوان بازوی نظارتی دستگاه‌های اجرایی، افزود: از مردم انتظار داریم همچون گذشته موارد تخلف صنفی و تعزیراتی نظیر گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و سایر مشکلات شبکه تولید و توزیع را از طریق سامانه ۱۲۴ به نهاد بازرسی محصولات کشاورزی اطلاع دهند تا بازرسان این نهاد بلافاصله برای برخورد با متخلفان وارد عمل شوند.

کد خبر 6271634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha